Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Propustková revoluce, aneb jak se v ruské karanténě dostat do lesa. 2. část

V České televizi jednu dobu vystupoval právník, který si vysloužil přezdívku zpívající právník, protože své zážitky ze soudní síně dokázal přepsat do vtipných textů a přezpívat. Získal si tím velkou popularitu.

V Rusku mají také řadu právníků a nejspíš hodně z nich bude umět zpívat, ale mají tam jednoho, který se ještě něčím vymyká. Dalo by se říct, že je to takový influencer z tajgy, ruský Robinson, právník šikula. Je to člověk, který si jezdí od svinstva světa odpočinout do hlubokého ruského lesa, který je obecně plný vlků, medvědů a komárů, a NIC, opravdu nic si s sebou nevezme, kromě jedné věcičky, která se jmenuje chomutatěl. (Ve slovníku toto slovo nehledejte) Chomutatěl je nástroj na upevnění ČEHOKOLI pomocí drátů. A tak tento právník Robinson jede do tajgy s chomutatělem, s jehož pomocí si vyrobí dům, nábytek, loď, saunu, prut na ryby, pec. Uloví si rybu, upeče ji na peci, tu rybu sní pomocí příborů, které si vyrobil chomutatělem. A pak k večeru, než jde spát, si vyrobí dveře a k těm dveřím si vyrobí něco, co odpuzuje medvědy. Je to skutečně velký odborník na chomutatěl, vyrobí z něj cokoliv. Tato právnická osobnost, jednička ve světě kutilství, influencer z tajgy je hvězdou ruského internetu!

Jednoho dne, když si můj manžel dělal na internetu vědecké rešerše, natrefil na tohoto šikulu a byl omráčen. Ihned si objednal chomutatěl a poctivě hltal každé video, které právník vystavil na web.  „Hele, pojď sem, honem, to musíš vidět!“ Ozývalo se často z gauče. „Chata! Kánoe! Kuchyňská linka! Sauna!“ Vypočítával můj manžel obdivně. „Všechno jen s chomutatělem!“

 „A proč si to prostě nekoupí, když je to právník?“ Zeptala jsem se nejapně.

 „Protože je to jeho radost, vášeň, náplň, jeho HOBBY! A moje taky, mimochodem.“

„Ach tak, chápu, a dokázal bys s tím chumoťolem spravit i naše popadané garnýže?“

 „Chomutatěl a dokázal.“ Odpověděl manžel a otočil se na druhý bok, aby neviděl na naše popadané garnýže. „Ty máš jógu, já mám chomutatěl,“ vysvětloval mi manžel, „a ty se taky nepostavíš na hlavu jen tak na povel.“ Ukončil svou teorii dobrovolnosti a dál sledoval právníka šikulu.

Není tedy divu, že když se můj manžel v době ruské jarní karantény dobojoval k propustce z města, sbalil chomutatěl, a jelikož si ještě nebyl úplně jistý, že s tou věcičkou dokáže za dvě hodinky smontovat barák pro pětičlennou rodinu, tak přibalil i stan, spacáky, nádobí, příbory, zásoby jídla a pití na týden, kempingový nábytek, švýcarský nožík a vývrtku. Nás nahnal do buchanky a pak mi vesele řekl: „Já vím, že jsi smutná, že nám zavřeli sauny, ale neboj se, mám chomutatěl a velké balení potravinářské folie… Saunu si vyrobíme sami!“

Dorazili jsme do lesa, nastříkali jsme se repelentem a já jsem si sedla na sluníčko. Byli jsme na nádherném paloučku u kterého, zcela příhodně, tryskal ze země gejzír luhačovické vincentky. Tento gejzír udělal malebné jezírko a uprostřed toho jezírka, na ostrůvku, se rozhodl můj muž postavit saunu.

Svolal děti a protože věděl, že je v nich díky karantény nahromaděno obrovské množství energie a také věděl, jako správný vědec, jak tuto energii využít, měl v cukuletu nasbíráno celkem slušné množství saunových šutrů. Když si ty šutry prohlížel, občas jen zamručel něco jako: „ten by mohl vydržet, ten by nemusel vybuchnout, ten by se nemusel rozletět, ten by měl držet, ten vybuchne (a vyhodil ho), atakdále. Dělala jsem, že ten podmiňovací způsob neslyším a pevně jsem věřila, že můj muž moc dobře ví, co dělá.

Potom, opět s pomocí dětí a jejich neutuchající energie, nasbíral dřevěné pruty, které chomutatělem svázal do tvaru velkého íglů. Kostru tohoto íglů pak, i s dětmi, obalil potravinářskou fólií. Pak celé to obalené íglů postavil nad pícku ze šutrů, ve které se už zatápělo.

Pak jsme čekali ještě pár hodin, než se to celé pořádně nahřálo, já jsem se mezitím stačila postavit na hlavu, projít se po blízkém okolí, nasbírat ty největší petrklíče, jaké jsem kdy v životě viděla (že by vliv blízkého města s atomovým výzkumem?), pes si stihl několikrát odběhnout do lesa za smečkou vlků a párkrát jsme poklábosili s moskevskými výletníky, kteří na palouku jezdili na obrovských čtyřkolkách a byli zvědaví, co jsme zač a co tam stavíme: jestli daču, nebo skleník. Trochu jsem se divila, že moskviči neznají svého slavného právníka s chomutatělem.

Pak přišel večer a manžel slavnostně oznámil, že se jdeme saunovat. Všichni výletníci, kteří, stejně jako my, dostali propustku, byli už pryč, také trochu potemnělo, tak jsme se svlíkli, obalili do osušek a všech pět se nás namačkalo do vytopeného íglů. Manžel měl připravené nádoby s vodou, březovou větvičku a pět malých stoliček. Úspěch byl zaručen, vedro bylo řádné. Manžel, jak měl nastudovaná ta videa, chrstl kýbl vody na pícku, v íglů to zachrčelo a zapařilo, teplota závratně vyletěla na dobrou stovku a za ní rychle s jekotem vyletěly ze sauny děti.

Nakonec jsme si dali tři kolečka a příjemně jsme se vysaunovali. Ochlazovací fázi zajistil prudký gejzír ze země, který plnohodnotně zastoupil masážní trysky.

Dým ze sauny nás taky malinko přiotrávil, tak se nám nakonec spalo dobře. Časem jsme naše přírodní saunování dokázali dovést k úplné dokonalosti, protože jsme díky propustkám mohli do přírody jezdit ono jaro často. Když jsme se pak na náš palouček vrátili po několika měsících, na podzim, s údivem jsme zjistili, že tam naše sauna-íglů stále stojí, jen na jiném místě. Manžel byl polichocen, že ji ještě někdo využil, kromě nás, ovšem jen do chvíle, než zjistil, že ji použil jako záchod.

 

Autor: Lucie Jančíková | pondělí 22.2.2021 15:58 | karma článku: 38,92 | přečteno: 3811x
  • Další články autora

Lucie Jančíková

Dítě ani ponožkou neuhodíš, aneb komunismus opravdu nefunguje

Nedělní rána osamělé matky se třemi malými dětmi bývají hektická, pracovní, nervově a fyzicky náročná, podněcující a podle nálady matky buď kreativní, nebo tyranská.

18.9.2022 v 10:55 | Karma: 25,87 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Cestování

Lucie Jančíková

Kterak blahodárně využít dětskou pracovní sílu

Dnes při pohledu z okna vidím, že letošní léto začíná být pomalu minulostí, vítr a lehký podzimní deštík panují na naší zahradě a na průzračné hladině bazénu se vyrýsoval podzimní design, vytvořený z drobných březových lístků.

4.9.2022 v 10:06 | Karma: 24,68 | Přečteno: 587x | Diskuse| Cestování

Lucie Jančíková

Sláva hrdinům, našim učitelům!

Když máte na pár dní opušťák (od čehokoliv,co nutně potřebuje vaši přítomnost a prvotřídní servis) a náhodou brouzdáte internetem-pracovně samozřejmě, může se vám stát, stejně jako mně, že natrefíte na něco...

8.7.2022 v 20:37 | Karma: 0 | Přečteno: 745x | Diskuse| Ostatní

Lucie Jančíková

O spánku, mikrokosmu a kvalitě ruských tanků...

Když vše děti trochu povyrostou, stáváte se často svědkem hodně zajímavých událostí. Někdy máte pocit, že se život nějak zrychlil, jako byste byli součástí dokumentárního filmu, kde na jednu houbu, nebo semínko stromu, nebo larvy

12.6.2022 v 17:56 | Karma: 27,72 | Přečteno: 822x | Diskuse| Cestování

Lucie Jančíková

Rusové se diví, aneb "předspeciálněoperační ceny"

Jestli jste zrovna v období mezi dvacítkou a třicítkou a těšíte se z každého nového slunečného dne, který vám nezkalí žádná bouřka ani mráček, ani tajfun, ani větříček, ani kaluž, ani bláto...

21.5.2022 v 17:51 | Karma: 42,34 | Přečteno: 13984x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah tělo ubodaného muže hodil do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno 

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3279x
Život mi asi před deseti lety přihrál do cesty jednoho zajímavého člověka, pořídila jsem si s ním tři děti, a přestože jsem vždy jazykově inklinovala spíše k francouzštině a angličtině, tak jsem docela důvěrně poznala Rusko, jehož svéráznou jedinečnost jsem si svým způsobbem zamilovala. Však asi ne náhodou, již dávno před tím, než jsme tam na nějakou dobu zakotvili, byla mou oblíbenou knihou Mistr a Markétka.

Jsem pozorovatelka a většina věcí, co se mi děje sice vypadá normálně, ale ve skutečnosti je to sranda a tak o tom píšu. A pokud by někoho zajímalo, jak přežít např. ruské školství, ruské zdravotnictví, ruskou restauraci, hotel, obchod atd., tak o tom píšu. Nebo jak ve skutečnosti vypadají ruské ženy, dívky a muži, jaké to je v ruském vlaku, na ruském trhu, kdo prodává nejlepší ovoce a zeleninu, jak ve skutečnosti vypadá ruská rybalka anebo jak moc Rusové běžkují, tak o tom píšu. A bývá to sranda.

Seznam rubrik