Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tři záhadné bukvy, aneb "jak je důležité míti Vladimira"

Když jste milující matka tří dětí, které se navzájem obrovsky a bezlimitně milují, stejně jako se obrovsky a bezlimitně dožírají, tak je vám jasné, že taková nelidská věc, jako tři měsíce prázdnin, jak to mají v Rusku, je buď:
  • Pomsta rodičům, protože málo pracují, válejí si šunky doma a tak je třeba jim dát školáky na měsíc domů, k tomu jim nabalit plnou aktovku sešitů a učebnic (v ruštině samozřejmě) a seznam ruské četby dlouhý tři kilometry, anebo
  • Ústupek neurotickým učitelům, kteří toho mají za devět krušných měsíců plné zuby a za ty prachy se rozhodně nepředřou a nenechají v té škole zdraví přece! (podotýkám: mluvím o ruské státní instituci-a viděla jsem ji na vlastní oči-učitelku, která se s prázdným pohledem vyhaslých očí proplétala mezi stádem nevyřvaných a nevyběhaných telátek, přičemž hluk desetinásobně přesahoval hranice snesitelnosti. Učitelka si razila cestu s ušima zalepenýma nezájmem, svazek sešitů přiťáplých na prsou používala jako štít, a mířila někam do kabinetu, kde si rychle udělala turka, který ji opět navrátil trochu života do smutných očí. Ano, tak to jsem viděla, prosím, na vlastní oči!).

Takže, když jste milující matka tří dětí a žijete zrovna v Rusku a léto pomalu za sebou zavírá vrátka a listy stromů se vydají na svou smrtelnou pouť, provázenou celou škálou zářivých barev, než definitivně popadají a shnijí, a než je definitivně zakryje koktejl ze sněhu a bláta, tak rozhodně začnete pátrat po zájmových kroužcích, kde by se vaše talentované děti mohly realizovat.

    To, že mají mé děti předpoklady k čemukoliv, je zcela jasné. Není nejmenších pochyb, že po nějakých vzdálených předcích získaly nadání a po otci sebevědomí, což je předurčuje ke skvělé kariéře zpěvačky (v případě té nejstarší), vědkyně (v případě té prostřední) a lékaře ovládajícího bojová umění (v případě toho nejmladšího). Jistě, každá matka má poněkud zkreslené představy o svých dětech, ale jakmile člověk přestane snít a o své sny bojovat, tak je zle!

    Dobrá tedy, zapsat syna do kroužku v rámci školky přece nebude problém, jsem docela inteligentní osoba, kliknout někde na web umím. Jdeme na to. Množství kroužků na výběr mě ohromilo! „Och, tak to nemáme ani u nás, ve staré dobré Evropě!“ pochvalovala jsem si do chvíle, než jsem se doklikala do informace, že kroužek „matjematčeskije stupjeniki“ je pouze pro grupu „vsjemicvetik“. Podobně to bylo i u ostatních kroužků, které slibovaly rozvití schopností mého syna do supermanospajderomanoninjovských výšin. Nebo, že se minimálně naučí trochu počítat a eventuálně rozpozná azbuku. Pro skupinu, ve které prožívá kus dne můj malý syn nezbylo nic, kromě „čuděs“ z písku. „Dobrá, dobrá,“ řekla jsem si natěšeně a optimisticky, „minimálně se ten můj milovaný bordelář naučí používat lopatku a smetáček,“ a chystala jsem se ho do kroužku zapsat. Ze začátku to šlo, smířená s tím, že „Velký Ruský Bratr“ chce vědět, znát a mít přehled o individuích pohybujících se na jeho území, jsem vyplnila své jméno, příjmení, datum narození (ačkoliv doklikat se jen k onomu roku, kdy jsem se narodila, mi zabralo dobrých deset minut…), inu, doba ajťácká…Kde jsou ty časy, kdy jsem v české školce napsala na papír na stolečku: můj syn, tady na karate, prosím, děkuju!

    Pak jsem Velkému Bratru musela napsat odkud jsem. „Ach, já dura, kdybych se jen poctivě učila tu azbuku jak ony ty bukvy jdou za sebou,“ láteřila jsem nad klávesnicí, „nemusela jsem teď patěrjať dalších drahocenných deset minut, které jsem mohla strávit žehlením.“ 

    Nakonec jsem došla k něčemu, co jsem nedokázala zaboga identifikovat! Vypadalo to jako tři velké tiskací bukvy, které mě zablokovaly na delší dobu a možná, že i navždy. „Co teď budu dělat?“ řekla jsem si a nešťastně složila hlavu do dlaní. „Tak nejdříve najdu nějaké pěkné kroužky holčičkám, hlavně aby byly takové trochu pokoutní, undergroundové, jiné, zvláštní…abych se nemusela hlásit do nějakého systému, kde ztroskotám na třech velkých záhadných bukvách! A potom? A potom prosím, o tom napíšu blog, poněvadž takový materiál, to je škoda hned za tepla nezpracovat.

Hezký den!

PS: tři záhadné bukvy po mě chtějí číslo sociálního pojištění, které v Rusku nemám, ale které má můj manžel, který, ovšem, zapomněl heslo do systému, takže...takže, čuděsa z písku jsou zřejmě v...

 

Autor: Lucie Jančíková | sobota 28.8.2021 18:40 | karma článku: 35,17 | přečteno: 4042x
  • Další články autora

Lucie Jančíková

Dítě ani ponožkou neuhodíš, aneb komunismus opravdu nefunguje

Nedělní rána osamělé matky se třemi malými dětmi bývají hektická, pracovní, nervově a fyzicky náročná, podněcující a podle nálady matky buď kreativní, nebo tyranská.

18.9.2022 v 10:55 | Karma: 25,87 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Cestování

Lucie Jančíková

Kterak blahodárně využít dětskou pracovní sílu

Dnes při pohledu z okna vidím, že letošní léto začíná být pomalu minulostí, vítr a lehký podzimní deštík panují na naší zahradě a na průzračné hladině bazénu se vyrýsoval podzimní design, vytvořený z drobných březových lístků.

4.9.2022 v 10:06 | Karma: 24,68 | Přečteno: 587x | Diskuse| Cestování

Lucie Jančíková

Sláva hrdinům, našim učitelům!

Když máte na pár dní opušťák (od čehokoliv,co nutně potřebuje vaši přítomnost a prvotřídní servis) a náhodou brouzdáte internetem-pracovně samozřejmě, může se vám stát, stejně jako mně, že natrefíte na něco...

8.7.2022 v 20:37 | Karma: 0 | Přečteno: 745x | Diskuse| Ostatní

Lucie Jančíková

O spánku, mikrokosmu a kvalitě ruských tanků...

Když vše děti trochu povyrostou, stáváte se často svědkem hodně zajímavých událostí. Někdy máte pocit, že se život nějak zrychlil, jako byste byli součástí dokumentárního filmu, kde na jednu houbu, nebo semínko stromu, nebo larvy

12.6.2022 v 17:56 | Karma: 27,72 | Přečteno: 822x | Diskuse| Cestování

Lucie Jančíková

Rusové se diví, aneb "předspeciálněoperační ceny"

Jestli jste zrovna v období mezi dvacítkou a třicítkou a těšíte se z každého nového slunečného dne, který vám nezkalí žádná bouřka ani mráček, ani tajfun, ani větříček, ani kaluž, ani bláto...

21.5.2022 v 17:51 | Karma: 42,34 | Přečteno: 13984x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3279x
Život mi asi před deseti lety přihrál do cesty jednoho zajímavého člověka, pořídila jsem si s ním tři děti, a přestože jsem vždy jazykově inklinovala spíše k francouzštině a angličtině, tak jsem docela důvěrně poznala Rusko, jehož svéráznou jedinečnost jsem si svým způsobbem zamilovala. Však asi ne náhodou, již dávno před tím, než jsme tam na nějakou dobu zakotvili, byla mou oblíbenou knihou Mistr a Markétka.

Jsem pozorovatelka a většina věcí, co se mi děje sice vypadá normálně, ale ve skutečnosti je to sranda a tak o tom píšu. A pokud by někoho zajímalo, jak přežít např. ruské školství, ruské zdravotnictví, ruskou restauraci, hotel, obchod atd., tak o tom píšu. Nebo jak ve skutečnosti vypadají ruské ženy, dívky a muži, jaké to je v ruském vlaku, na ruském trhu, kdo prodává nejlepší ovoce a zeleninu, jak ve skutečnosti vypadá ruská rybalka anebo jak moc Rusové běžkují, tak o tom píšu. A bývá to sranda.

Seznam rubrik