Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kterak blahodárně využít dětskou pracovní sílu

Dnes při pohledu z okna vidím, že letošní léto začíná být pomalu minulostí, vítr a lehký podzimní deštík panují na naší zahradě a na průzračné hladině bazénu se vyrýsoval podzimní design, vytvořený z drobných březových lístků. 

Dozrává rakytník, arónie, jablka i ořechy. Veverky si dělají zásoby na zimu. Prozatím vyhrávají, protože já, na rozdíl od veverky, jsem člověk z rodu „moderní“, čeledi „zaměstnaný“, tudíž mi moderní společnost, postavená na úplně jiných, skvělých, hodnotách znemožnila chovat se přirozeně a sbírat ořechy, vařit aróniové džemy, či sirupy a kopat brambory. A veverka se mi směje do tváře.

Letošní zima bude tuze tuhá, jak nás dlouhodobě varuje ruský medvěd. Což dělá zcela netakticky, protože nám všem a zejména naší vládě dává šanci se připravit a uplést si svetry.. Však my ten tvůj plyn, Putine, nepotřebujeme, klidně si z něho u finských hranic udělej ohňostroj! Budeme zase kutat uhlí, kult horníka bude obnoven. Dokonce i mě, umírněnou ekoložku, napadlo, že letos by asi byla ideální příležitost zbavit se všeho toho bordelu co se nám za roky nashromáždil na půdě. Vše co půjde spálit…ne, tak takhle ne! 

Předevčírem mi manžel slavnostně poslal na mobil fotku náklaďáku se sedmnácti kubíky dřeva, kterak stojí na naší zahradě, a počítám, že ani fotka mého budoucího novorozeného vnoučete (až za mnoho let samozřejmě), mě nedokáže rozveselit tolik jako tahle fotka starého náklaďáku plného NAŠEHO dřeva (ha!, už nemusíme závidět sousedům).

Manžel vykasal rukávy a začal sekat, řezat, štípat. Když jsem uviděla jeho skoro dětskou radost ze znovunabytého přirozeného pohybu, zahnala jsem všechny chmurné vzpomínky na jeho drobná zranění, která si přivodil téměř pokaždé, když se chopil na zahradě nějaké činnosti. Sanitka už má u nás své čestné parkovací místo. Hluboké řezné rány a zapíchnutý hřebík mezi očima mě už vůbec nerozhodí. Ovšem trochu mě znervóznilo, když mi, s dětskou radostí ve tváři oznámil, že mu brácha koupil cirkulárku. Bratrská láska a rodinné vztahy bývají složité.

Naštěstí se cirkulárka od dob mého dětství značně změnila a nejenže se u nás utěšeně navyšuje hromada dřeva, ale dokonce můj manžel stále může psát na počítači všemi deseti (tedy, mohl by, kdyby to uměl).

Jelikož máme poměrně velký dům, z prvorepublikových dob, a v tom domě dvě patra a dva byty, máme také nové ukrajinské spolubydlící. Naším domem se už více jak měsíc rozléhá smích, křik a ruština šesti dětí. Naše tři pozvolna přešly do ruštiny, místo aby tři ukrajinské děti přešly pozvolna do češtiny. Naši milí nájemníci pocházejí z Charkova (proto ta ruština) a občas mi pyšně ukazují fotky svého města, kterak vypadalo před válkou a které dnes už není. 

Takže děti tady máme, tudíž pracovní síla by byla. A jelikož je můj manžel nejspokojenější v roli dřevorubce a táborového vedoucího, dokázal tudíž plně využít dětskou energii k přenášení dřeva do obýváků ke kamnům. Děti si cvičí nejen své svaly, ale také logické myšlení, když musí poskládat polínka dřeva podél zdi tak, aby nespadla a někoho nepřizabila. A všichni jsou spokojeni, hlavně já, když vidím, jak jsem veverce vytřela zrak!

 

 

Autor: Lucie Jančíková | neděle 4.9.2022 10:06 | karma článku: 24,68 | přečteno: 587x
  • Další články autora

Lucie Jančíková

Dítě ani ponožkou neuhodíš, aneb komunismus opravdu nefunguje

Nedělní rána osamělé matky se třemi malými dětmi bývají hektická, pracovní, nervově a fyzicky náročná, podněcující a podle nálady matky buď kreativní, nebo tyranská.

18.9.2022 v 10:55 | Karma: 25,87 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Cestování

Lucie Jančíková

Sláva hrdinům, našim učitelům!

Když máte na pár dní opušťák (od čehokoliv,co nutně potřebuje vaši přítomnost a prvotřídní servis) a náhodou brouzdáte internetem-pracovně samozřejmě, může se vám stát, stejně jako mně, že natrefíte na něco...

8.7.2022 v 20:37 | Karma: 0 | Přečteno: 745x | Diskuse| Ostatní

Lucie Jančíková

O spánku, mikrokosmu a kvalitě ruských tanků...

Když vše děti trochu povyrostou, stáváte se často svědkem hodně zajímavých událostí. Někdy máte pocit, že se život nějak zrychlil, jako byste byli součástí dokumentárního filmu, kde na jednu houbu, nebo semínko stromu, nebo larvy

12.6.2022 v 17:56 | Karma: 27,72 | Přečteno: 822x | Diskuse| Cestování

Lucie Jančíková

Rusové se diví, aneb "předspeciálněoperační ceny"

Jestli jste zrovna v období mezi dvacítkou a třicítkou a těšíte se z každého nového slunečného dne, který vám nezkalí žádná bouřka ani mráček, ani tajfun, ani větříček, ani kaluž, ani bláto...

21.5.2022 v 17:51 | Karma: 42,34 | Přečteno: 13984x | Diskuse| Cestování

Lucie Jančíková

Kalašnikov, norkový kožich, kaviár...aneb, do čeho investovat poslední rubl

Když pět let prožijete v zemi, která, se s jistými výhradami, pomalu, ale jistě stává vaší druhou domovinou, s lehkostí bagru se vám dostane pod kůži a která má zvláštní a tajemné kouzlo zhrzené ženy,

14.5.2022 v 19:41 | Karma: 35,14 | Přečteno: 1892x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3279x
Život mi asi před deseti lety přihrál do cesty jednoho zajímavého člověka, pořídila jsem si s ním tři děti, a přestože jsem vždy jazykově inklinovala spíše k francouzštině a angličtině, tak jsem docela důvěrně poznala Rusko, jehož svéráznou jedinečnost jsem si svým způsobbem zamilovala. Však asi ne náhodou, již dávno před tím, než jsme tam na nějakou dobu zakotvili, byla mou oblíbenou knihou Mistr a Markétka.

Jsem pozorovatelka a většina věcí, co se mi děje sice vypadá normálně, ale ve skutečnosti je to sranda a tak o tom píšu. A pokud by někoho zajímalo, jak přežít např. ruské školství, ruské zdravotnictví, ruskou restauraci, hotel, obchod atd., tak o tom píšu. Nebo jak ve skutečnosti vypadají ruské ženy, dívky a muži, jaké to je v ruském vlaku, na ruském trhu, kdo prodává nejlepší ovoce a zeleninu, jak ve skutečnosti vypadá ruská rybalka anebo jak moc Rusové běžkují, tak o tom píšu. A bývá to sranda.

Seznam rubrik